seengram seengram .

seengram

آموزش صفحه آرايي در ورد

ما به شما كمك ميكنيم تا با امكانات و ابزار مناسب در ورد به راحتي اقدام به طراحي و صفحه آرايي كنيد. براي صفحه آرايي در ورد قبل از هر چيزي بايد به صورت مرحله به مرحله به ايجاد سند، تنظيم ابعاد سند و مارژين(حاشيه صفحه)، استايل‌بندي متون، صفحه آرايي كتاب و در نهايت خروجي گرفتن از سند ايجاد شده در نرم‌افزار ورد (Office Word) بپردازيد. حال اگر ميخواهيد با آموزش صفحه آرايي در ورد بيشتر آشنا شويد ميتوانيد به اين صفحه از سايت نشرآنلاين مراجعه كنيد.


برچسب: صفحه آرايي در ورد، صفحه آرايي كتاب در ورد، صفحه بندي كتاب در ورد،،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۴۹:۱۰ توسط:سين گرام موضوع: نظرات (0)

طراحي جلد كتاب و مجله

طراحي جلد حرفه اي مي‌تواند روي تاثير پذيري خوانندگان، انتقال مفاهيم، فروش و بازاريابي كتاب، مجله، بروشور و … تاثير فراوان داشته باشد. طراحي جلد كتاب، طراحي جلد مجله، كاتالوگ و … اگر مهمترين قسمت آنها نباشد، مي‌توان آنرا جزو مهمترين قسمت‌هاي تشكيل دهنده يك محصول در نظر گرفت. اين طرح جلد است كه اولين ارتباط با مخاطب را رقم مي‌زند پس بايد به شكلي طراحي جلد انجام شود كه مخاطب را به خود جذب كند و بيانگر محتواي كتاب يا نشريات باشد. اگر علاقه داريد طراحي هاي جلد بيشتري را مشاهده كنيد مي‌توانيد به سايت نشرآنلاين (www.nashreonline.com مراجعه كنيد.


برچسب: طراحي جلد،طراحي جلد كتاب،طراحي جلد مجله، جلد كتاب، جلد مجله،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۵:۳۳ توسط:سين گرام موضوع: نظرات (0)

افزايش رتبه سايت بصورت طبيعي و قانوني

با پكيج هاي افزايش رتبه سايت خود را بصورت قانوني و طبيعي ارتقا دهيد .
همين امروز با شيك رنك شروع كنيد و وارد 10رديف آغازين گوگل شويد .
 
 
 
 
 
 
شيك رنك داراي نماد اعتماد الكترونيك و لوگوي ديجيتال
 
منبع: chicrank.com

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۰:۵۳ توسط:سين گرام موضوع: نظرات (0)

آموزش اينديزاين و صفحه آرايي

اينديزاين اين امكان را به شما مي دهد تا با امكانات و ابزار مناسب به راحتي اقدام به طراحي و اجراي صفحات كتاب، صفحات روزنامه، بروشور، كاتالوگ، آگهي مجلات و روزنامه، انواع فرم، گواهي و … نماييد. همچنين امكان طراحي و صفحه آرايي در اينديزاين از يك صفحه تا يك كتاب ۱۰۰۰ صفحه‌اي و يا بيشتر را فراهم مي‌كند.

در آشنايي با نرم افزار اينديزاين شما مي توانيد طراحي كتاب، مجلات با تنظيمات حرفه‌اي بصورت تك رنگ، دورنگ و يا چند رنگ به همراه تايپوگرافي شيك و گرافيك جذاب، استفاده از تصاوير، جداول و غيره را آماده چاپ كنيد؛ همچنين مي‌توانيد آگهي‌، پوستر، بروشور و حتي گزارش‌هاي سالانه‌تان را خودتان طراحي كنيد. انجام تمام اين كارها تنها با استفاده نرم افزار اينديزاين (InDesign) كه يكي از نرم افزارهاي پركاربرد براي صفحه آرايي و نشر روميزي مي باشد ممكن است. اين نرم افزار به عنوان قسمتي از پكيج طراحي گرافيك حرفه‌اي شركت ادوبي ارائه شده است، اينديزاين درميان مجموعه نرم افزارهاي شركت ادوبي (Adobe) به كاربران امكان طراحي، خلق و ايجاد اسناد براي انتشار برروي كاغذ يا انتشار در صفحات وب و ديگر محيط‌هاي الكترونيك را مي‌دهد.

همچنين مي توانيد براي آشنايي بيشتر به سايت هاي معتبر مثل نشرآنلاين كه آموزش صفحه آرايي و آموزش اينديزاين را به صورت كامل و حرفه اي آموزش مي‌دهند، مراجعه كنيد.

منبع: نشرآنلاين

 


برچسب: آموزش اينديزاين، آموزش صفحه آرايي، صفحه آرايي در اينديزاين، آموزش صفحه بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۶:۴۵ توسط:سين گرام موضوع: نظرات (0)

قالب آماده كتاب و مجله از كجا تهيه كنم؟

امروزه پيدا كردن قالب هاي آماده كتاب و مجله، دغدغه ي بسياري از شما است و شايد اين قالب ها در سايت هاي مختلف استانداردهاي لازم را نداشته باشند. ما در اينجا به شما سايتي را معرفي ميكنيم كه با پيش بيني تمامي مواردي كه ممكن است در جريان كار طراحي كتاب، مجله، كاتالوگ، بروشور و ... نيازمند بررسي و تغيير باشد و رعايت استانداردهايي كه در طراحي آنها لازم است به آن پرداخته شود طراحي و آماده شده اند.

فروشگاه نشرآنلاين به عنوان مجموعه تخصصي طراحي و صفحه‌آرايي كتاب و مجله، با سالها تجربه در زمينه طراحي انواع مجله و كتاب اكنون مفتخر است با طراحي قالب‌ هاي آماده طراحي و صفحه آرايي اين تجربيات را با شما به اشتراك بگذارد.

قالب آماده كتاب، مجله، نشريه، بروشور، كاتالوگ و … بصورت چاپي و الكترونيك، در بخش فروشگاه نشرآنلاين در دسترس شما عزيزان قرار دارد؛ اين قالب ها با توجه به شيوه‌هاي اصولي و كاربري صفحه آرايي به شكلي طراحي شده اند كه امكان استفاده آسان را براي همه كاربران با هر ميزان توانايي و دانش فراهم كرده اند.

قالب هاي آماده مجله، كتاب و ... برخلاف بسياري از قالب هاي ارائه شده در سايت ها و مجموعه هاي ديگر، به هيچ عنوان قالب پروژه‌هاي مشتريان نمي باشند. لذا بطور كامل و صرفا با هدف ارائه بصورت قالب آماده و استفاده آسان كاربر توليد شده اند و از امكانات ويژه‌اي برخورداند.

براي بررسي و تهيه قالب آماده كتاب و مجله به فروشگاه نشرآنلاين مراجعه نماييد.


برچسب: قالب آماده كتاب، قالب آماده مجله، قالب آماده جلد، فروشگاه نشرآنلاين،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۴:۲۳ توسط:سين گرام موضوع: نظرات (0)

نيم فاصله در ورد و اينديزاين

نيم فاصله يا Semi Space فاصله‌اي كوتاه و نامحسوس است كه براي جداسازي حروف و كلمات بدون ايجاد فاصله مشخصي بين آن‌ها استفاده مي‌شود. نيم فاصله در ويراستاري و درست نويسي زبان فارسي بسيار كاربرد دارد و در نگارش صحيح زبان فارسي بايد از آن استفاده كرد.
بسياري از افرادي كه براي توليد مقاله، صفحه آرايي و طراحي كتاب و نشريات مختلف، مشكل نيم فاصله در ورد و نيم فاصله در اينديزاين دارند و معمولا يا نيم فاصله را ناديده مي گيرند يا آن را به روش درستي درج نمي‌كنند. عدم توجه و درج درست نيم فاصله نه تنها ازنظر نگارشي در ساختار متن مشكل ايجاد مي‌كند، بلكه باعث به هم ريختگي ظاهري متن نيز مي شود و در بسياري از موارد در جابجايي متن بين نرم افزارهاي مختلف مشكلي پيش مي‌آيد.


برچسب: نيم فاصله، نيم فاصله در ورد، نيم فاصله در اينديزاين،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۲:۵۱ توسط:سين گرام موضوع: نظرات (0)

طراحي كتاب و نشريات الكترونيك

امروزه با پيشرفت صنعت نشر و استفاده از فناوري فروشگاه‌هاي اينترنتي كتاب، كتاب الكترونيك، كتاب گويا، كتاب چند رسانه‌اي، كتاب تعاملي و دستگاه‌هاي كتاب خوان براي اهالي فرهنگ و خوانندگان كتاب، واژگان آشنايي هستندكه مي‌توان برروي وب و يا ساير روش‌هاي ديجيتال منتشر نموده و در دسترس مخاطبان قرار داد. همچنين قابليت بروز رساني و اصلاح مطالب بدون صرف زمان و هزينه‌هاي متداول در كتب چاپي ازجمله مواردي است كه موجب استقبال مخاطبان و ناشران مي‌گردد. با توجه به رشد تكنولوژي و افزايش بيش از پيش تعداد كاربران ابزارهاي الكترونيكي، نشر الكترونيك گزينه مناسبي براي انتشار كتاب، مجله، كاتالوگ و … مي باشد. در اين نوع نشر نويسنده مي‌تواند ناشر هم باشد. روش الكترونيك در انتشار كتاب و محتوا از سالهاي دور كمابيش رايج بوده است و در قالب CD، نسخه‌هاي PDF، كتاب و نشريات الكترونيك در دسترس مخاطبان قرار مي‌گرفت. امروزه اما اغلب در قالب وبلاگ، نرم افزارها، اپليكيشنهاي موبايل، پادكست و… امكان ارائه وجود دارد.
طراحي صحيح و زيباي كتاب و نشريه الكترونيك نه تنها مخاطبانتان را مشتاق تر مي كند بلكه مي تواند با توجه به ساختار گسترده آن، بعنوان رسانه اي قدرت مند براي معرفي مناسب شما، خدماتتان، كسب و كارتان و بسياري از موارد ديگر باشد. صفحه آرايي و طراحي كتاب و نشريات الكترونيك مرحله مهمي در توليد اين قبيل محصولات مي باشد كه بهتر است به آن توجه ويژه اي شود.

منبع: نشرآنلاين


برچسب: طراحي كتاب الكترونيك، طراحي نشريه الكترونيك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۰:۴۷ توسط:سين گرام موضوع: نظرات (0)

طراحي جلد

طراحي جلد كتاب، مجله، كاتالوگ يا بروشور تبليغاتي اگر مهمترين قسمت آنها نباشد، مي توان آنرا جزو مهمترين قسمت هاي تشكيل دهنده يك محصول در نظر گرفت. طراحي جلد حرفه اي مي تواند روي تاثير پذيري خوانندگان، انتقال مفاهيم، فروش و بازاريابي كتاب، مجله، بروشور و … تاثير فراوان داشته باشد. بخش عمده اي از جذب مخاطبان يك كتاب، مجله يا يك محصول مشابه اينها، بستگي به طراحي جلد آن بعنوان اولين عنصر ديداري دارد، هرچه جلد جذاب تر و زيباتر باشد اين موفقيت نيز سريع تر حاصل مي شود. توجه به محتوا و طراحي يك جلد مرتبط و جذاب هنري، نيازمند دانش،‌ فكر خلاق و تجربه كافي در اين زمينه مي باشد.

قسمت هاي تشكيل دهنده جلد كتاب

جلد كتاب از سه قسمت روي جلد، پشت جلد و عطف كتاب كه رابط و ميان پشت و روي جلد است تشكيل شده است. عطف كتاب همان قمستي از جلد است كه روي آن تمام مي شود و با فاصله عطف كتاب پشت جلد آغاز مي گردد. وقتي كتابي در كتابخانه قرار مي دهيم، تنها عطف كتاب ديده ميشود. به همين دليل است كه اصلي ترين قسمت جلد كتاب محسوب مي شود و آغاز كننده تعامل كتاب با خواننده مي باشد. زيرا با ديدن و خواندن عطف كتاب است كه خواننده آنرا از داخل كتابخانه انتخاب مي كند. بنابراين بايد اطلاعات ثبت شده در عطف كتاب كامل و طراحي آن مجزا از ساير قسمت هاي جلد كتاب باشد، هرچند كه به دليل پاره اي از مسائل كه در قسمت مراحل طراحي جلد كتاب به آن اشاره مي كنيم، در ايران عطف كتاب مجزا از بقيه جلد طراحي نمي گردد.


برچسب: طراحي جلد كتاب، جلد كتاب، جلد مجله،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۸:۳۱ توسط:سين گرام موضوع: نظرات (0)

ويراستاري چيست؟

ويرايش در لغت به معناي اصلاح كردن، رفو كردن و … است، هر نوشته بايد از ديدگاه‌هاي گوناگون (محتوا، درون مايه، بيان، صحت واعتبار، دقّت، نظم و رعايت مسائل نگارشي) بازنگري شود. به مجموع اين عمليات كه طي آن، يك نوشته بازنگري، بررسي و اصلاح مي‌شود «ويرايش» و اصطلاحاً ويراستاري مي‌گويند.

ويرايش يا ويراستاري در ۳ حالت مختلف انجام مي شود كه شامل ويرايش فني، ويرايش تخصصي، ويرايش زباني-ساختاري مي‌شود.


برچسب: ويراستاري، ويراستاري چيست، ويرايش فني5،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۶:۳۹ توسط:سين گرام موضوع: نظرات (0)

قطع كتاب و مجله

قطع هاي استاندارد
يكي از مهمترين عواملي كه در ابعاد متفاوت كتاب‌ها و نشريات اثرگذار هست ميزان هدر رفت كاغذ است و قطع استاندارد به نحوي تعيين شده اند كه بيشترين بازده و كمترين هدر رفت كاغذ را داشته باشند. قطع هاي استاندارد با توجه به پرمصرف بودن دو نوع كاغذ ورقي يعني ۷۰×۱۰۰، 90×۶۰ و ۴۵×۶۰ تعيين مي شوند. به اين ترتيب انتخاب بهترين قطع كار با توجه ميزان دورريز كاغذ مي‌تواند در تصميم گيري شما اثرگذار باشد، البته شما مي‌توانيد قطع‌هاي خاص خود را در كار لحاظ كنيد اما حتما به دور ريز كاغذ دقت كنيد.

قطع و ابعاد كتاب ها معمولا بصورت عمودي در نظر گرفته مي شود، به اين صورت كه عطف كتاب در ضلع بزرگتر كتاب قرار مي گيرد. دليل نامگذاري قطع‌هاي مختلف كتاب بستگي به طول و عرض هر ضلع از كتابها دارد. چاپ كتاب در ابعاد متفاوت باعث استفاده آسانتر و همچنين امكان نگهداري بهتر مي‌شود.

قطع‌هاي مختلف كتاب و نشريات عبارتند از رقعي، وزيري، بازوبندي، بغدادي، بغلي، بياضي، جانمازي، حمايلي، خشتي، رحلي، سلطاني، نيم ربعي، نيم ورقي، جيبي و … جدول زير رايج ترين و پركاربردترين ابعاد كتاب را نشان مي دهد:

قطع وزيري
قطع وزيري، يكي از قطع هاي رايج است كه به دليل استفاده بيشتر اين قطع در كتاب هاي مرتبط با آموزش و كتاب هاي عمومي، بيشتر با آن برخورد داشته ايم. اين قطع به دليل كوچك تر بودن از قطع رحلي و بزرگ تر بودن از قطع رقعي، ويژگي‌هاي ساختاري مناسبي را براي كتاب‌هاي آموزشي و عمومي ايجاد مي‌كند،البته اين موضوع هميشگي نيست و نسبت به محتوا قطع تعيين مي‌شود. كاغذ مناسب براي قطع رقعي، كاغذ ۷۰×۵۰ است كه با ۳ بار تا خوردن مي‌توان به قطع وزيري رسيد.

موارد مناسب براي قطع وزيري: كتاب هاي درسي، عمومي، آموزشي، دانشگاهي، كتاب‌هاي مصور

قطع رقعي
يكي ديگر از رايج ترين قطع‌ها درميان كتاب‌ها قطع رقعي است. اين قطع به دليل ابعاد كوچك براي كتاب هاي با حجم محتواي كم مناسب تر است. معمولا از اين قطع براي مواردي مناسب است كه معمولا مدت طولاني همراه مخاطب است و جابجايي زيادي دارد. ابعاد كاغذهاي اوليه در سه سايز مختلف در اختيار چاپخانه‌ها قرا رمي‌گيرد. يكي از اين ابعاد ۴۵×۶۰ است. با سه بار تا كردن اين كاغذ قطع رقعي بدست مي‌آيد.

موارد مناسب براي قطع رقعي: كتاب هاي رمان، شعر و مذهبي

قطع خشتي
قطع خشتي به كتاب ها و نشرياتي كه به شكل مربع هستند گفته مي شود كه معمولا از كاغذ در ابعاد ۴۵×۶۰ براي قطع خشتي استفاده مي‌شود. با تا كردن كاغذ بصورتي كه به ۶ قسمت ۲۰×۲۰ تقسيم شود يكي از ابعادي است كه مي‌توانيد با كمترين هدر رفت كاغذ بدست آوريد. اگر از كاغذ با ابعاد ۷۰×۵۰ استفاده كنيد كتاب در قطع خشتي با ابعاد ۲۳×۲۳ بدست مي‌آيد كه سايز استاندارد كتابهاي خشتي بزرگ است.

موارد مناسب براي قطع خشتي: كتاب هاي كودكان و داستان‌هاي مصور، كاتالوگ و بروشورهاي تبليغاتي

قطع رحلي
قطع رحلي يا A4 يكي از رايج ترين قطع هاي مورد استفاده براي كتاب و مجله ها مي باشد.به سه دسته رحلي كوچك ، رحلي متوسط ، رحلي بزرگ تقسيم مي شود كه ابعاد رحلي ۲۱×۲۸/۵ و ابعاد رحلي بزرگ ۲۴×۳۳ مي‌باشد. كاغذ مناسب قطع رحلي ۴۵×۶۰ و رحلي بزرگ ۵۰×۷۰ است. قطع رحلي از پركاربردترين قطع هاي استاندارد مي باشد كه در شاخه هاي مختلف چاپ و تبليغات و مشاغل مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد.

موارد مناسب براي قطع رحلي: كتاب هاي عمومي، آموزشي، كتاب هاي مرجع، داشنامه‌ها و دايرهالمعارف ها، كتاب هاي مصور، برخي از كتاب هاي مذهبي مانند قرآن، مجله ها و نشريه ها، كاتالوگ و بروشور

قطع سلطاني
به دليل ويژگي قطع سلطاني، مي توان از اين قطع براي نمايش جزييات تصاوير و ايجاد حس شكوه و اهميت كار بهره گرفت. قطع سلطاني معمولا به دليل بزرگي و فضاي زياد آن براي كتاب هايي خطي نفيس و مصور مانند قرآن‌ و كتاب‌هاي تاريخي و مصور و همچنين مجله هاي خاص مورد استفاده قرار مي‌گيرد. كاغذ مورد استفاده براي اين قطع ابعاد ۷۰×۱۰۰ مي باشد.

موارد مناسب براي قطع سلطاني: كتاب هاي مرجع، قرآن و كتاب هاي خطي نفيس، شاهنامه و كتاب هاي تاريخي و كتاب هاي مصور، مجله هاي خاص (مانند مجله هاي مد، ساختمان، لوكساري و…)

قطع جيبي
قطع جيبي به دليل ابعادي كوچكي كه دارد امكان استفاده و حمل آسان را فراهم مي كند و مي تواند براي توليدات كم حجم و كوتاه مورد استفاده قرار گيرد. قطع جيبي خود به دو دسته جيبي بزرگ و جيبي كوچك تقسيم مي‌شوند. اگر كاغذي در ابعاد ۷۰×۵۰ را چهاربار را تا كنيد مي‌توانيد كتابي در ابعاد جيبي داشته باشيد.

موارد مناسب براي قطع جيبي: كتاب هاي مذهبي (ادعيه و زيارت نامه)، شعر و كتاب‌هاي كم حجم، پمفلت و اقلام تبلغاتي با محتواي كم

قطع پالتويي
همانطور كه از نام اين قطع مشخص است دليل نامگذاري قطع پالتويي عرض كم و ارتفاع زياد است كه به راحتي داخل جيب قرار مي‌گيرد. از قطع پالتويي براي كتاب داراي محتواي، برخي اقلام تبليغاتي و مواردي كه نياز است فرد براحتي بتواند آن را با خود حمل و جابجا كند مورد استفاده قرار مي‌گيرد. كاغذ مورد استفاده در اين قطع ۴۵×۶۰ و ۷۰×۵۰ است.

موارد مناسب براي قطع پالتويي: كتاب هاي مذهبي (ادعيه و زيارت نامه)، شعر و كتاب‌هاي كم حجم، كاتالوگ و بروشورهاي تبليغاتي، پمفلت

قطع بياضي
به قطع و ابعادي كه بصورت افقي مي باشند در اصطلاح قطع بياضي گفته مي شود. در قطع بياضي بر خلاف حالت معمول عطف كتاب در ضلع كوچكتر كتاب قرار مي گيرد.


برچسب: قطع كتاب و مجله، قطع استاندارد، قطع وزيري، قطع رقعي، قطع رحلي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۴:۳۰ توسط:سين گرام موضوع: نظرات (0)